Kişisel Gelişim ve Sanat Atölyeleri Hakkında

ÖĞRENCİ DEKANLIĞI

KİŞİSEL GELİŞİM ve SANAT ATÖLYELERİ

PROJESİ

Öğrenci Dekanlığı olarak öğrencilerimizin kişisel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamayı Kişisel Gelişim Atölyeleri projemizle devam etmekteyiz. Planladığımız bu atölyeler kendilerini kişisel anlamda geliştirmeyi isteyen tüm öğrencilerimizi Dekanlığımız bünyesinde görev alan psikologlar ve psikolojik danışmanlarımızla buluşturmayı; kişisel gelişimlerine yönelik pek çok konunun ayrıntılı olarak işleneceği çeşitli etkinlikler ile öğrencilerimizin psikolojik, sosyal ve kişisel farkındalık düzeylerinin arttırılmasına katkı sağlamayı amaçlamaktayız.

 

İLETİŞİM ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 26 Şubat 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kongre Merkezi Atölye Alanı

Atölye kontenjanı: 20

Atölye Hakkında

Günümüzde onlarca kitle iletişim aracı teknolojisi olmasına rağmen bazı zamanlarda kendimizi ifade etmekte zorlanabiliyor, yanlış anlaşılmaktan korkuyoruz, birine yardımcı olmaya çalışırken hangi kelimeleri seçeceğimizi bilemiyoruz. İşte bu tek kelimelik sözcük olan ‘İletişim’in iki kişi arasındaki ilişkiyi ne kadar etkilediğini konuşmak, küçük ısınma oyunları ile daha iyi iletişim kurma becerisi kazanmak için düzenlenen bu atölye tüm sağlıklı iletişim kurmak isteyenlere açıktır.

Öğr. Gör. Emel BULUT

1987 yılında İstanbul’da doğdu. Yeditepe Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü’nü bitirdi. 3 yıllık okul psikolojik danışmanlığı deneyiminin ardından Yıldız Teknik Üniversitesi bünyesine akademik uzman olarak katıldı. 2 yıl Yıldız Teknik Üniversitesi Öğrenci Rehberlik ve Kariyer Merkezi (ÖRKAM) bünyesinde çalıştıktan sonra Öğrenci Dekanlığında psikolojik danışman olarak görev yapmaya başladı.

 

HAREKET VE İYİ OLUŞ ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 28 Şubat 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kongre Merkezi Atölye Alanı

Atölye kontenjanı: Kontenjan 20 kişiliktir.

Atölye Hakkında

Bu atölye, katılımcıların, bedensel ve kinestetik farkındalıklarını geliştirmeye, kendi bedensel imkânlarını keşfetmelerini sağlamaya yönelik olarak, günlük temel hareketlerden yola çıkarak, hareketlere kolaylık sağlayan yalın dans adımlarına ilaveten giderek bedensel hareket imkânlarını araştırmaya, bunların aracılığıyla ilerleyen doğaçlamalardan oluşan egzersizlerle, ruh- beden -zihin gibi ayrımları aşan, insanın asli birliğini ortaya çıkartan bütüncül bir kendilik deneyimi yolculuğuna çıkabilmelerini sağlayacak şekilde, insanlar arasındaki ilişkilerin derin anlam ve önemini aydınlatacak, onları güven, birlik ve beraberliğe sevk edecek olan karşılıklı etkileşim halindeki bedensel deneyimlerini keşfetmelerine imkân veren bir çalışma olacaktır.

Doç. Dr. Ayrin Ersöz

Doç. Dr. Ayrin ERSÖZ, koreograf ve dans kuramcısıdır. 2003 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Dans programından mezun oldu. 2011 yılında İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği Doktora Programından, Rönesans’tan Günümüze Dansın Sorunsallaştırılması konulu tezi ile doktor unvanını aldı. Koreografileri ulusal ve uluslararası alanda sahnelenen Dr. Ersöz, halen Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesinde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

KİMSİN SEN? ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 5 Mart 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası

Atölye kontenjanı: 12

Atölye Hakkında

Oluşumlar, karşıtı olmadan açıklanamazlar. Karşıtların biri, diğerinden bağımsız olamaz. Gündüz olmadan, gece; gece olmadan, gündüz açıklanamaz. Gece olmadığı sürece, gündüz de yoktur. Kutuplar birbirinden bağımsız ele alınamazlar. Karşıtların var olması ve çatışmalarının meydana getirdiği enerji insanın yaşamını devam ettirmesini sağlayan en önemli güçtür. İnsanlar kendilerini çoğu zaman bir tarafı desteklerken karşıt görüşünü reddederek var olmaya çalışırken bulur.  Hayat koşulları bazen öyle bir değişim gösterir ki kendimizi inandığımız ve kabul ettiğimiz her şeyin zıddını savunurken buluruz. Aslında kendimize sormamız gereken desteklediğimiz ve inandığımız değerler değiştiğinde biz de mi değişiyoruz yoksa bu değerlerin değişmesi kendimizi aramamamızın bir parçası mı? Peki ya siyah ile beyaz arasında verdiğimiz bu savaşta bulunduğumuz tarafı tamamen haklı gördüğümüzde mi gerçek biz oluruz yoksa siyahla beyaz olmaktan birini tercih etmeyi bırakıp gri olmayı kabul ederek yaşadığımızda mı? Şimdi düşün, sen kimsin?

Ebrar Dinçer

1997 yılında İstanbul'da doğdu. Yıldız Teknik Üniversitesi Psikolojik

Danışmanlık ve Rehberlik bölümü son sınıf öğrencisidir. Öğrenim hayatı boyunca birçok STK'da stajyer olarak görev aldı. Şu anda YTÜ Öğrenci

Dekanlığında asistan olarak çalışmakta ve bunun yanı sıra freelance grafik tasarımcı olarak da çeşitli yerlere hizmet vermektedir.

 

Merve Sert

1997 yılında İstanbul'da doğdu. Yıldız Teknik Üniversitesi Psikolojik

Danışmanlık ve Rehberlik bölümü son sınıf öğrencisi olup şu anda YTÜ

Öğrenci Dekanlığında asistan olarak çalışmaktadır.

 

İLİŞKİLERİM VE BEN ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 7 Mart 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası

Atölye kontenjanı: 25

Atölye Hakkında

İnsanoğlunun dünyaya geliş serüvenine baktığımızda varoluşçu düşünür Heidegger’in dediği gibi dünyaya fırlatılmış olarak gelir. Fırlatılarak dünyaya gelen insanın dış dünyadaki kurduğu ilişkinin oluşumu ve bu oluşumda diğerlerinin varlığı burada bir ağaç metaforu üzerinden ele alınacaktır. Bu atölyede üzerinde çalışacağımız konu kendilik oluşumunda içinde bulunduğumuz ilişkilerin rolünü görmek ve anlamlandırmaktır. Her insan belirli ilişkiler ağında özneleşir. Ve özne bu ilişkiler sonucunda var oluşuna form verir. Sonuç olarak bugün yetişkin olan öznenin karşına seçenekler çıkar; özne bu seçeneklerden kendi oluşumuna göre birini tercih eder; tercihinin sonuçlarını yaşamak ya da yaşamamaktan kaçmak veya sonucu nasıl yaşadığı ise ilişkiler ağıyla şekillenen oluşumun içindedir. Bazen minik bir dokunuş ile başlamak aslında problemin çözümüdür. Kendi ağacınız belki de başlangıcınızdır…

Uzman Klinik Psikolog Neslihan TEKGÜL

2009 yılında Gazi Üniversitesi’nde Felsefe Grubu Öğretmenliği Bölümü’nü, 2013’te Okan Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimler Fakültesi Psikoloji Bölümü (Tam burslu)’nü, 2015'te Maltepe Üniversitesi’nde Klinik Psikoloji alanında yüksek lisans programını bitirmiştir. Beş yıl çocuk, yetişkin, engelli ve yaşlılarla çalışmış olup bir yıldır Yıldız Teknik Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı Psikolojik Danışma Birimi’nde Uzman Klinik psikolog olarak görev yapmaktadır.

 

MÜZİK TERAPİ İLE TANIŞALIM ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 12 Mart 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası

Atölye kontenjanı: 12

Atölye Hakkında

Müzik frekanslardan oluşmaktadır. Müziğin iyileştirici gücü ise, yarattığı frekanslar nedeni ile bedenimize etki etmesi ile ortaya çıkar. Kişiyi çeşitli ruh hallerinden çıkartıp bir başka ruh haline bürünmesine neden olur. Yurtdışında 20. Yüzyılın ikinci yarısında başlayarak müzik terapi konusunda detaylı araştırmalar yapılmıştır. Bunların sonucunda temel olarak “aktif ve pasif” başlıkları altında müzik terapi yöntemleri belirlenmiştir. Müzik

Terapi ile Tanışalım isimli atölyede yukarıda bahsedilen iki temel başlık tanıtılarak uygulamaları yapılacaktır. Bu uygulamalara katılım tamamen katılımcıların arzularına bırakılacaktır.

İsteyenler sadece izleyici olabilecektir. Müzik Terapi şu an ülkemizde yeni bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu atölye ile amaç, bir farkındalık yaratıp yaygınlaşmasını sağlamaktır.

 

Ceylan Ünal Akbulut

İ.Ü. Devlet Konservatuarı Piyano Bölümünü bitirdi. M.Ü. A.E.F. Müzik

Eğitimi Bölümünden “Fakülte Birinciliği” ile mezun oldu. M.Ü. Fen

Bilimleri Enstitüsünde yüksek lisans programını tamamladı. İ.T.Ü. M.İ.A.M.’da tezsiz yüksek lisans ve doktora programını bitirdi. 2015’te

“Piyanoda Bizden Ezgiler” isimli kitabı çıktı. 2017 yılında Doçent unvanı aldı. Yıldız Teknik Üniversitesinde kadrolu çalışmaktadır.

 

MUTLULUK ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 14 Mart 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası

Atölye kontenjanı: Kişi kısıtlaması yoktur

Atölye Hakkında

Mutluluk atölyesinde, öncelikle psikolojide mutluluk konusu ele alınacaktır. Mutluluğu etkileyen faktörlerin neler olduğu üzerinde durulacaktır. İnsanların nasıl mutluluklarını artırdıkları konusunda bilgi paylaşımı yapılacaktır. Daha sonra atölyemizde üç önemli mutluluk etkinliği, uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir.

Prof. Dr. Ali Eryılmaz

2001 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü’nden mezun olduktan sonra 2004 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Psikolojisi ABD’da bilim uzmanlığını ve 2009 yılında ise, Eğitim Psikolojisi ABD’da doktorasını tamamlamıştır. 2004-2010 yılları arasında Pozitif Psikoterapi alanında temel ve master eğitimini tamamlayarak “Pozitif Psikoterapist” unvanını almıştır. Doç. Dr. Ali Eryılmaz, 2010-2017 yılları arasında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde Eğitim Bilimleri Bölümü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak görev yapmıştır.   Kitabın yazarı, 2017 yılından itibaren İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.  Ayrıca, 1996-2003 yılları arasında sırasıyla; Ankara 112 Acil Kurtarma Birimi, Polatlı Devlet Hastanesi Acil Kliniği ve Niyazi Karabey Sağlık Ocağı gibi sağlık kurumlarında sağlık memurluğu yapmıştır. 2003-2010 yılları arasında ise, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı Pursaklar Sağlık Meslek Lisesi’nde ve Ankara Lisesi’nde psikolojik danışman olarak görev yapmıştır. 2011-2012 yılları arasında TSK 28. Mknz. Barış Gücü Tugayında psikolojik danışman olarak çalışmıştır. 2005 yılından beri pozitif psikoloji alanında çalışmalarda bulunmaktadır. Lisans ve yüksek lisans düzeyinde verdiği çeşitli derslerin yanında üç yıldır kuramsal ve uygulamalı olarak Pozitif Psikoterapi, Bireyle Psikolojik Danışma Uygulamaları ve Grupla Psikolojik Danışma derslerini yürütmektedir. Akademik ilgi alanları arasında pozitif psikoterapi, danışman eğitimi, süpervizyon modeli, okulda motivasyon, yaşam amaçları, romantik ilişkiler, öznel iyi oluş, mutluluk, derse katılım ve barış gibi konular yer almaktadır. Bu konularda yurt içinde ve yurt dışında yayımlanan dergilerde, çalışmaları bulunmaktadır. 

 

KENDİNİ İFADENİN ANATOMİSİ ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 19 Mart 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası

Atölye kontenjanı: 20

Atölye Hakkında

Anatomik olarak doğru duruş teknikleri üzerine şekillenecek atölye çalışmasında, günlük hayatımızdaki hareket alışkanlıklarımızın bedenimize ve duygularımıza etkisi üzerine inceleme ve egzersizler yapılacaktır.

 

Doç. Dr. Tan Temel

Doç. Tan Temel, 2000 yılında MSÜ Devlet Konservatuarı Modern Dans Bölümü’nden mezun oldu. 2001 yılında Merce Cunningham Dance School’dan aldığı burs ile Cunningham tekniği üzerine çalıştı. 2010- 2013 yılları arasında Floransa’da bulunan L’O.ffcina Dans Topluluğunun sanat yönetmenliğini üstlenmiştir. Halen kurucusu olduğu TORK Dans Topluluğu’nda yaratıcı çalışmalarını sürdürmektedir. 2001 yılından buyana YTÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü’nde akademik çalışmalarına devam etmektedir. Sanat platformlarında ve üniversitelerde koreograf, dansçı ve eğitmen olarak yer almaktadır.

 

 

MİNDFULNESS ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 21 Mart 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası

Atölye kontenjanı: Kişi kısıtlaması yoktur

Atölye Hakkında

Bilinçli farkındalık genellikle şimdiki anda gerçekleşen olaylarla ilgili farkında ve dikkatli olma durumu şeklinde tanımlanır. Bireyin, şimdiki anda meydana gelen olaylara, kendi içsel yaşantılarına ve dış dünyaya dikkatini vermesini sağlar. Dikkat verme sürecinde bireyin süreci yargılamadan kabullenmesi ve gözlemlemesi önemlidir. Bilinçli farkındalık; dikkat ve farkındalık, kabullenme, yargılamama, şimdiki anda olma, gözlemleme, tanımlama, tepkisiz olma bileşenlerini barındırmaktadır. Bilinçli farkındalığın diğer insanlarla etkileşim sürecinde ortaya çıkması kişilerarası bilinçli farkındalığı oluşturur. Kişilerarası bilinçli farkındalık bireyin iletişim halindeyken karşısındaki kişiyi tüm dikkati ile dinlemesi, kendi ve karşısındaki kişinin duygularının farkında olması, kendisinin ve karısındaki kişinin duygularını düşüncelerini yargılamadan, kabul etmesi ve karşısındaki kişinin davranışlarına dürtüsel davranmadan kendini düzenleyerek cevap verebilmesidir. Atölye çalışmasında bilinçli farkındalığın ne olduğu açıklanacak ve bilinçli farkındalığın bileşenlerinin nasıl oluştuğu deneyimlenecektir. Aynı zamanda kişilerarası bilinçli farkındalığın ne olduğu ve nasıl uygulanabileceğiyle ilgili farkındalık oluşturulacaktır.

Uzman Psikolojik Danışman Seher Merve Erus

Marmara Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) lisans ve yüksek lisans programını bitirmiştir. Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, RPD Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır. Erus, doktora eğitimini Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, RPD Bilim Dalı’nda yapmaktadır. Öznel iyi oluş, bilinçli farkındalık, duygusal zekâ, gelişim psikolojisi, çocuk ve ergenlik ruh sağlığı, evlilik ve aile danışmanlığı profesyonel ilgi alanlarında yer almaktadır.

 

BİR DE BÖYLE ANLAT ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 26 Mart 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası

Atölye kontenjanı: 20

Atölye Hakkında

Yüz ifadeleri duygusal tepkileri ifade eden etkili iletişim kanallarıdır. Yüz ifadeleri mutlu olunan duygusal anı göstermek ya da olumsuz bir duygusal durumu maskelemek için kullanılabilir. Yapılan araştırmalar duyguların yüz ve bedenin hangi bölgeleri tarafından daha etkili şekilde iletildiği konusunda farklı görüşler olduğunu ortaya koysa da araştırmacılar yüz ifadeleri ve gözlerin insan bedeninin en anlamlı bölümü olduğu konusunda ortak paydada birleşmektedirler. Yüz ifadeleri ve gözler bazen konuşma dilinden daha fazla anlamlar verebilir. Etkili kişilerarası ilişkiler yürütmek adına kendini "bir de böyle anlatmak" isteyen herkese bu atölyenin kapısı açıktır.

 

Psikolojik Danışman Zehra Dinç

Yıldız Teknik Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünden 2018 yılında mezun olup Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik alanında yüksek lisans öğrenimine devam etmekte ve Yıldız Teknik Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı bünyesinde asistan olarak çalışmaktadır.

 

 

KENDİNE İYİ DAVRANMANIN PSİKOLOJİSİ ATÖLYESİ

Atölye Tarihi: 26 Mart 2019, 15.00-16.00

Atölye Yeri: Davutpaşa Kampüsü Taş Kışla Binası

Atölye kontenjanı: 20

Atölye Hakkında

Anlayış; diğerlerinin ıstıraplarına duyarlı olmayı, bu ıstırap ve acılardan bağımsız olmamayı, diğerlerine şefkatli olmayı, diğerlerinin acılarını hafifletme isteğini ve başarısız olan veya yanlış yapan kimseleri yargılamadan anlamayı içerir. Öz-anlayış ise bireyin acı ve başarısızlık durumlarında kendini eleştirmekten ziyade, kendine özenli ve anlayışlı davranması, yaşadığı olumsuz deneyimlerin insanoğlunun yaşamının bir parçası olarak görmesi, olumsuz duygu ve düşüncelerinin üstünde fazlaca durmaktansa, mantıklı ve gerçekçi bir algı geliştirmesidir. Bu atölye çalışması ile öz-anlayış ve uygulamaları konusunda paylaşımlarda bulunulacaktır.

 

Prof. Dr. Mehmet Engin Deniz

Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında Lisans, Doktora, Doçentlik ve Profesörlük Derecelerini Almıştır. Duygusal zekâ, sosyal beceri, bağlanma, öz-anlayış, bilinçli farkındalık, psikolojik iyi oluş, değerler eğitimi ve kişisel rehberlik alanlarında çalışmaları bulunmaktadır. Ulusal, alan indexleri ve SSCI’de taranan uluslararası dergilerde yayınlanmış çok sayıda makaleleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildirileri, alanıyla ilgili kitapları, TÜBİTAK ve Avrupa Birliği projeleri bulunmaktadır. 2012-2015 yılları arasında Düzce Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı görevini yürütmüştür. Halen Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı Başkanlığı ve Öğrenci Dekanlığı görevlerini yürütmektedir.

 

 

Etkinlik 19
ŞUB
DİĞER ETKİNLİKLER